" AMYLIA ISHAK "

AMYLIA ISHAK

Welcome to my WORLD


" Don't be the girl who needs a man. Be the girl a man needs "

We can chatting here

<




D Λ N I Σ L ღ}
Saturday, 20 October 2012 | Saturday, October 20, 2012 | 0Comment

ASSALAMMUALAIKUM sunshine :)


Bila kita kehilangan seseorang yang kita sayang , itu bermakna Allah nak beri kita seseorang yang lagi baik daripada lelaki yang kita sayang tu . Maybe kita tak tahu , tapi Allah maha Mengetahui  . Kita sebagai hamba-Nya kena reda dengan semua tu . Bila kita dipermainkan oleh seseorang lelaki , just remember yang Karma sedang menunggunya . Jangan ingat dan percaya pasal karma je sampai Qada dan Qadar Allah pon dia lupa . Bila kita putus cinta , itu bermakna jodoh kita bukan dengan dia . Maybe dengan orang lain , tapi tak mustahil jugak yang satu hari nanti kita akan bersama dengan dia balik kan ? , sebab tu lah kita tak boleh benci Ex ni sangat walaupun dia pernah sakitkan hati dia . Tapi pada aku , bila kita couple balik dengan ex ni macam baca buku yang kita dah pernah baca dulu . Kita dah tahu kesudahannya , then buat apa baca balik ?  . And aku rasa , bila kita get back dengan Ex ni , kita macam sedang menunggu  dikecewakan untuk kali yang ke-87651234567 . So , baik lah tak payah . Move On jela cara yang paling mudah , memang . mulut cakap senang tapi hati ni yang susah . Nak move on , nak lupakan dia . . Tahun depan pon belum tentu lagi . Payah weyh . Tapi aku rasa , membazir je kot nak ingat-ingat lagi orang yang buat kita macam apa , better cari orang lain . Orang lain yang hargai kita and boleh jaga kita one day nanti , Insyaallah . Tapi tak bermakna yang aku nak lupakan Ex aku , aku tak kan lupakan diorang and i think aku tak dapat lupakan diorang . Diorang lah yang pernah bahagiakan hidup aku walaupun sekejap . Thanks Exss .lol xD




Tapi sekarang , hati aku dah dicuri oleh seseorang lelaki . Yea for sure dia masih teruna , belum masuk angin lagi . Watlekk luu ^^v . Nama dia ? Mohd Daniel bin Tak Tahu (aku tanya danial apa nama bapak dia then dia reply tak tahu , kay bagus kau anak ) . Yea , Daniel . Dia member wan , member baik wan . Dia dah suka dekat aku before aku kenal wan lagi . Tapi dia simpan perasaan dia tu . Dasyat kan ? kalau aku tak boleh siaakk . Aku still ingat lagi , first day aku contact Daniel , dia call aku . Kitorang berbual dalam phone macam dah sebulan kenal tapi still malu-malu ketawa-ketawa macam orang gilak . haha . Time kitorang berbual , dia ada cakap "eah , kenapa hati aku berdebar2 ni eak? " . Then aku buat saja jelah , aku tak tahu pon yang tu salah satu hint dia yang dia bagi untuk luahkan perasaan dia dekat aku . Actually , aku dah kenal Daniel lama dia since aku standard one lagi . Aku kenal dia pon sebab dia neighbour Mint . Dulu2 , time cabut koko dulu , aku selalu stay rumah mint then nampak dia . Aku tak pernah tegur dia pon . Seriesly  dia layan aku baik sangat . Aku ingat lagi dulu wan pernah cakap dekat aku yang Daniel suka dekat aku . Daniel cakap if one day aku putus dengan wan , dia nak jaga aku baik-baik and dia nak kapel dengan aku . Nampaknya , benda tu betul-betul terjadi . Daniel dah dapat aku dah pun . Actually , aku pon sebenarnya dah suka i mean MINAT dekat dia . Tapi yela kan , malu punya pasal . Buat apa nak kecah-kecah , lagipun aku tak cakap dekat dia yang aku suka dia sebab Azira suka dekat dia , aku tak nak jadi penghalang . Lagipun Azira member aku kay , member baik . Aku tak nak lukakan hati dia .




Tapi sekarang , Azira dah tak suka dekat Daniel sebab dia tahu yang Daniel suka dekat aku . Azira dah ada orang lain . Yang cadangkan aku suruh ngurat Daniel ni dia lah , dia cakap dia nak suruh aku rapat dengan Daniel sebab nak jeles kan Wan . FYI , Wan dah pon jelesss . Muahahahahha *gelak jahat* . Ye lah , dia jeles . weewit . nampak sangat sayang . Cemburu tandanya sayang . Sayang apa macam tu ? Taik timbul -..- . Kay stop cerita pasal Ex . Sekarang nak cerita pasal Daniel , my super duper lover . Acewahhhh . Gegeh *ayat wan* . Arhhh ! stop typing nama wan lah amylia , shitt nampak gaya macam aku tertype nama wan lagi . ahh seee ?! aku tertype lagi . Nampak gayanya macam aku tak boleh stop type nama wan . Ahhhh . kenapa , kenapa , kenapaa .. Nampak sangat lah aku ni . kan boleh delete nama wan tu . Gedik . jap . Aku rasa macam aku dah tulis nama wan lagi . eh aku tertulis lagi . Ahh . Gila berhentiiiiiii ! . Meleweh lah aku ni . Ok dah stop , aku nak cerita pasal Daniel , my super Duper Lover . Jyeahhhh!  Tenenenenene ~ . Ok , well actually , Aku dengan Daniel belum kapel lagi . Tapi dia cakap dekat member dia and member aku jugak yang kitorang dah kapel . So , maknanya kitorang dah kapel lah ? muehehehhehehe . Tak apa , dia tak SS sebab aku pon tak kesah kalau kitorang kapel . hahahaha . Nanti bila Otp dengan Daniel time dia tengah lepak dengan member dia , mesti diorang akan nyanyi lagu "Camelia-Irwan Shah " tu . Cibet , nama aku Amylia , bukan Camelia . Daniel pon pernah tegur member dia pasal nama aku , tapi diorang tetap nyanyi jugak . Lantak hang lahhh . erk , stop cakap loghat penang plishh Nur Amylia -..- .  Walaupun kitorang couple , tapi kitorang just berbual guna 'aku kau' je . tapi kadang-kadang "orang dia , orang dia" , hahahaha sumpahh suweeeeeet . weeek :P . Jangan jeles . haha xD





Aku rasa , sekarang ni . Aku dah mula sayang dia . Ye daniel , aku sayang kau dan aku harap kau tak macam lelaki lain dan yang paling penting kau tak macam member kau tuu . Tapi aku tahu yang Daniel tak macam tu , jiran dia and member dia sendiri cakap yang dia jenis yang setia . It's ok . Aku setia dan dia jugak jenis yang setia . Jap! Aku setiaaa ? Homaigooooood . Fact ke ? yela fact . kau hingat aku nih teghukk sanghaatt kehhh -..- . Aku kalau dah sayang someone tu , aku sayang betul2 . Tapi kalau aku dah benci orang tu , susah untuk aku buang perasaan benci tu . Mulai saat ini , Allah SWT , Nabi Muhd SAW , family ,  buddies , and Daniel lah orang yang paling aku sayang setakat ni . Aku berharap sangat dia tak kecewakan aku , dan aku jugak berharap yang aku tak kecewakan dia .



Daniel , saya sayang awak .  Ingat lagi ayat terakhir time kita On call ? "kau jodoh aku , Amin" then call terputus . kan ? Aku harap benda tu betul2 terjadi . Aku tahu memang time2 sekarang ni aku tak layak lagi nak mention pasal jodoh , tapi aku .. tapi aku , arhh aku cuma cakap je . Aku serahkan kepada takdir Allah . Last but not least , Aku cintakan kau Nyet ! . Assalammualaikum .