" AMYLIA ISHAK "

AMYLIA ISHAK

Welcome to my WORLD


" Don't be the girl who needs a man. Be the girl a man needs "

We can chatting here

<




2nd Giveaway By Secret AKU DAN ??}
Tuesday, 23 October 2012 | Tuesday, October 23, 2012 | 0Comment

ASSALAMMUALAIKUM






Aku dan . . . . . HIJAB :D





ok ,tengok gambar dulu .





















Ok tak lawa , tapi bersyukur sebab aku ada hidung , mulut , mata . Muahaha . Dulu , aku tak pakai tudung , keluar2 pon tak tapi sekarang aku macam dah terbuka sikit hati untuk bertudung sebab aku tengok akak-akak aku pon kebanyakan nya semua keluar pakai tudung .Lagipun ,  Pakai baju kurung itu sopan. Berjubah itu cantik. Bertudung itu indah. Bertudung labuh itu hebat. BerNIQAB itu AWESOME :) . Tapi , bila dah pakai tudung , perangai aku yang buruk ni pon kena lah tukar jugak kan ? , Getting sick of hearing 'Bertudung tak semestinya baik' thingy. If you're a girl, you should know better on how to behave. End of story.  Perempuan tak bertudung tak semestinya jahat. Kebaikan/kejahatan seseorang bukan terletak pada tudung tapi pada hati. Perempuan yang bertudung tetapi berbuat maksiat jangan dikeji dia bertudung tetapi tegurlah perbuatan maksiatnya .  Bertudung bukanlah bermakna orang itu baik. Tetapi sekurang-kurang orang tu mahu mendidik diri menjadi muslimah yang lebih baik Kalau bertudung tu buat perangai tak senonoh, jangan menyalahkan tudung yang dipakainya, salahkan perangainya. Tudung tak salah :) . Ramai orang cakap , nak pakai tudung ni  kena tunggu hidayah sampai dulu . Why must tunggu hidayah untuk bertudung? You must find it. Start it. Makin lama makin bertambah dosa , yes i know it . Lagipun , semua kawan-kawan perempuan aku bila keluar pakai tudung . Alhamdulilah , bagus lah  So kalau aku keluar tak pakai tudung jadi macam malu and segan pulak kan ? ye aku rasa macam tuu . .  Ada sesetngah orang pakai tudung semata-mata ikut trend or fashion sekarang , ok aku mengaku yang kadang-kadang aku pon macam tu jugak . Nevermind , aku akan cuba untuk sentiasa bertudung . Insyaallah .  Owh , lagipun zaman sekarang ni lelaki cari perempuan yang bertudung untuk dijadikan isteri , oleh ituu kalau rasa nak kahwin awal , pakai lah tudung ! . Eah boleh ea macam tu ? hahahahaha :) . Lelaki kalau sejahat mana pun dia, suka tengok perempuan yang seksi... Mereka tetap mahu memilih perempuan yang bertudung sebagai isteri. Percaya lah ;) . Allah perintahkan kaum hawa bertudung labuh kerana Allah mahu kita terjaga. Aurat kita maruah kita, kan?  :) . Lagipun . . Perempuan yang bertudung ni nampak ayu je . Seriesly ! . Tapi aku tak cakap yang aku puji diri aku sendiri okey . Err . .  Okeylah , hihi . Tak tahu nak tulis apa lagi . Yang aku tulis ni pon tak tahu kreatif ke tak . . Hm :'/ . Nevermind , asalkan dah mencuba . That's All . Okbai . Assalammualaikum :)